onsdag, mars 12, 2008

Lätt att bli ynklig

Den nya fina blomman jag köpte igår passade inte i nån av mina krukor. Därför skuttade jag i väg och köpte en ny och fin kruka idag. Och jag blev rätt sur när blomman inte passade i den nya dyra krukan heller. Men jag kom fram till att det var lika bra att fixa det. Skar bort en bit av innerkrukan och nu ser det riktigt bra ut. Men i skärmomentet skar jag mig i fingret också. Och blod kom det. Och ont gjorde det. Och ynklig blev jag. Och det enda plåstret som fanns hemma var det Lilleskutt på. Så nu sitter jag här och känner sådär lagom vuxen med mitt Lilleskuttplåster.
Värsta effektiva kvällen i övrigt. Håller på att tvätta, har lagat matlådor, fixa i ordning mina krukväxter osv. Bara lite undanplockning och strykning kvar innan man får sova. Men det får bli sen, för nu ska jag läsa DN. Och kolla på tv.

Inga kommentarer: