söndag, mars 09, 2008

Putsat på ytan

Fick någon form av energitillskott och nu är lägenheten städad på ytan. Allt är undanplockat. Det är så städning fungerar hemma hos mig. Ser det städat ut är det städat. Det är ytterst sällan som jag verkligen städar ordentligt, ni vet, dammsuga och dammtorka och sånt. Det är mest när jag ska få besök. Vilket ju inte händer så ofta. Men nu är det som sagt snyggt på ytan. Passade på att byta lakan också, det finns ju inget bättre än att få krypa ner i nytvättade lakan. Lovely.
Annars kan jag meddela att jag nu gått en hel vecka utan godis. Det är inte illa för att vara mig. Suget minskar, men ibland kommer det helt galna attacker av godissug. Som idag på tåget till exempel. När typ alla i vagnen satt och mumsade. Då blev jag sugen, men jag stod emot suget. Känns rätt bra. Har funderat på att sluta med lightprodukter också. Tror inte att dom egentligen är speciellt bra. Hellre riktiga grejer någon gång ibland än lightslasket ofta? Kanske är nästa steg på vägen till mitt mer hälsosamma liv.

Inga kommentarer: