lördag, mars 15, 2008

Prommenera mera...

Idag har jag utforskat lite av min hemstad. Tog en långprommenad för att uträtta lite ärenden. Och prommenaden blev längre än jag tänkt, för jag hittade inte riktigt dit jag skulle, så jag tog nog en omväg. Men det gör inget, för vädret var behagligt och jag är ledig. Nu är mina ärenden uträttade och jag har precis ätit lyxlunch. Nu är jag nöjd, mätt och belåten och sitter nedsjunken i soffan och kollar på tv. Finns en risk att jag blir kvar i soffan resten av dagen. Men det gör inget, för jag är ledig. Det enda som ska göras den här helgen är städning av lägenheten och det kan man ju göra imorron.
Lästa precis i SN om detta, och på nått sätt blir jag stolt. Vanliga människor som säger ifrån. Det är starkt. Själv missade jag det helt. Kom till torget en stund senare och reagerade på att det var så mycket folk och poliser.
För er som undrar hur det går med mitt godisfria liv kan jag meddela att det går bra. Jag har lyssnat på experternas tips för framgång och tillåter mig nu en "fuskdag" i veckan. På lördagar är godis okej. Men BARA på lördagar. Och det fungerar bra. Nu såhär efter två veckor är vardagssuget mer eller mindre borta. Känns bra.

Inga kommentarer: