tisdag, december 30, 2008

Det här var fixardagen...

Igår efter jobbet var jag så trött, så jag åkte hem. Skulle ju ha en hel massa tid idag till att fixa allt inför nyår. Men riktigt så blev det ju inte. Hade väldigt svårt att sova inatt och efter en stund, kanske en timme eller så, av orolig sömn vaknade jag och kände direkt att något var fel. Det susade oroväckande i mitt öra. Sen var det kört med sömn. Med tiden så tilltog smärtan i örat och jag tyckte allt mer synd om mig själv. Räknade ganska snabbt ut att det antagligen var öroninflammation jag hade att göra med. Klockan 5 gav jag upp och satte mig framför tv:n. Då hade jag så ont att det var rent ut sagt löjligt. Jag svor några gånger över att vårdcentralen inte öppnade telefonkön förens 7.45. Men när klockan blev 7.45 kom bollen i rullning och inom 20 min hade jag fått tid hos doktorn och sjukanmält mig på jobbet. Sen traskade jag bort till vårdcentralen, som tack och lov ligger nära. Jag informerade doktorn om mina misstankar om öroninflammation och hon kollade i örat och konstaterade att jag hade rätt. Jag fick penicillin och nu ska det förhoppningvis bli ordning på mitt öra igen.

Mitt stora orosmoment nu är att det är nyårsafton imorron. Man får dricka alkohol i måttliga mängder tillsammans med mitt penicillin, så jag får skåla vid tolvslaget. Men hela mitt nyårsfirande hänger ju på att jag får sova ordentligt i natt. Så jag hoppas att pillrena får effekt snabbt.

En störande sak är att mamma inte tycks vara hemma. När man är sjuk vill man prata med sin mamma, punkt slut.

Inga kommentarer: