tisdag, december 09, 2008

Varför kan man bara inte få vara nöjd för?

Efter gårdagens bevsikelse till körlektion gick dagens körning mycket bättre. Och sen hämtade jag min cykel på verkstaden och jag var på bra humör och allt var frid och fröjd. Tills jag kom hem. I hissen hade någon satt upp en lapp där de informerade övriga i huset om att de hade haft inbrott i sitt förråd. Jag hade ju själv inbrott i mitt förråd för några veckor sen, så jag kände att det var läge och gå och kolla på mitt förråd. Jag var där i lördags och lämnade saker och då var allt frid och fröjd. Men naturligtvis har nån idiot varit där och försökt bryta sig in efter det. Men den här gången har dom inte lyckats, bara lyckats pajja låset, så det inte går att låsa upp. Man blir så trött på sånt här. Nu kommer jag inte in i mitt förråd. Vilket väl i och för sig inte är någon panik med just nu. Men ändå, sjukt frustrerande. Jag vet inte vad man ska göra för att slippa ifrån sånt här. Det är så tröttsamt. Funderar på att skriva ett upprört mail till hyresvärden. Jag har nämligen inte tid att ringa på deras telefontid, för då måste jag sköta mitt arbete. Tröttsamt som sagt.

Inga kommentarer: