söndag, december 14, 2008

På typ 100e försöket...

Idag hade jag verkligen bestämt mig för att inviga linserna. Det tog typ 100 försök och två kasserade linser innan högerlinsen satt i ögat. Vänsterlinsen kom i på typ tre försök. Borde ju se bättre nu, eftersom linserna är starkare än mina glajjor. Men just nu är det mest suddigt och irriterat. Mina ögon är inte vana med linser av naturliga skäl. Men nu ska dom banne mig vänjas. Har lite ångest för hur fan jag ska få ur linserna sen. Men det är ju ett senare problem. Hade enorma problem hos optikern med just urtagningen. Men jag måste ju få ut dem, så det ska nog gå på nått sätt. Usch, världen ser konstig ut just nu, till och från är den enormt tydlig och ibland är det mest suddigt eftersom ögonen stör sig på linserna.
Ja, ni hör ju hur spännaden min söndag är. För att skoja till det har jag roat mig med att diska och byta trasiga glödlampor. Men det är ju söndag och det är ju en dag för vila. Så det gör ju inget om man tar det lite lugnt.
Uppdatering 16:25: Det var banne mig inte helt lätt att få ur linserna heller. Eller jo, på vänsterögat gick det rätt bra. Men det där högerögat alltså... det utgör stora problem för mig.

Inga kommentarer: