söndag, november 15, 2009

Attitydförändring

Helgen närmar sig sitt slut, och jag börjar få lite ångest över att jag slöat bort hela dagen (och även gårdagen) och inte alls hunnit med allt som jag hade tänkt fixa. Precis som förra helgen med andra ord. Och så kommer det säkerligen bli nästa helg också. Därför har jag insett att jag helt enkelt måste sänka kraven på mig själv och min helgtillvaro. För det är ju inte så kul att behöva ha ångest hela tiden för att man inte hinner med. Och vad spelar det egentligen för roll om min lägenhet är lite stökig när jag ändå inte är hemma? Det känns faktiskt som att det kan kvitta. Jag ska helt enkelt försöka sluta bry mig om världsliga saker som oordning och liknande. Bättre att må bra och ha lite stökigt än att stressa ihjäl sig liksom.

Inga kommentarer: