lördag, november 28, 2009

Sprutad och klar...

Igår hade jag en vision om att komma hem i hyfsad tid för att kunna sova ut och vara pigg imorse. Men så blev det inte riktigt. Jag fastnade på AW med Madde och kom hem ca 23.15. Men det gör inte så mycket, för det var en mycket trevlig kväll.

Trots att jag inte sov speciellt bra i natt så masade jag mig ändå upp i morse när klockan ringde. När jag klockan blev nio befann jag mig utanför vaccinationsstället här i Nyköping. Tillsammans med en väldig massa andra kan sägas. Det regnade och vi köade, men det flöt på smidigt. Efter ca 30 min i kö fick jag komma in och få min spruta. Hon som stack mig var jättesnäll och pratade lugnande med mig eftersom jag tycker det är obehagligt med nålar. Trots massor med folk och kö måste jag säga att det hela flöt på väldigt smidigt.

Efter sprutan gick jag till stan och utförde några ärenden. Kom till stan strax före tio, vilket innebar att jag tillsammans med ett gäng pensionärer stod utanför affärerna och väntade på att de skulle öppna. Var hemma igen runt elva, med alla dagens ärenden och uppgifter avklarade. Sen dess har jag legat på min soffa. Det fanns uppenbarligen ett uppdämt sömnbehov, för upprepade gånger har jag tänkt vila lite och sen vaknat upp 2-3 timmar senare. Men det är rätt skönt med sådana dagar, att bara kunna vara liksom.

Nu börjar armen gör ont, i alla fall när man rör på den. Håller tummarna för att vaccinet inte ska ge mer biverkningar än så, men man vet ju aldrig. Det är väldigt skönt att få den där vaccinationen avklarad i alla fall.

Inga kommentarer: