lördag, november 14, 2009

Oj oj...

Och så var det helg igen. En vecka går så snabbt. Det är mycket med det nya jobbet och mycket med pendlandet. Den här veckan har det dessutom varit konferens. Vilket ju i och för sig var mycket trevligt och innebar att jag slapp åka tåg tidigt en morgon. Veckan avslutades med en mycket trevlig stund i Stockholm med Carina. Tyvärr var vi lite lätt motarbetade av tågtrafiken när kvällen skulle avslutas. Carinas tåg tuffade iväg enligt tidtabell, men pga. nedrivna ledningar har jag en känsla av att hon blev försenad längs vägen. Själv hade jag lyckats titta fel i tidtabellen, så tåget jag skulle åka gick inte på fredagar. Så jag fick drygt en timme extra på centralen i Stockholm. Detta innebar också att mina bussar slutat gå när jag väl nådde hemstaden. Men som tur är så har jag världens bästa vänner och en mycket snäll Annis tyckte att jag skulle slippa promenera hem i regnet vid 23-tiden, så hon kom farandes i bilen och hämtade mig. Mycket uppskattat. Sen har jag sovit som en sten. Skönt att få sova ut, sömn är ju en bristvara numera. Idag öser regnet ner och det är en typisk "sitta inne"-dag. Fine by me.

Inga kommentarer: