söndag, november 29, 2009

Kom lindrigt undan?

Innan jag tog vaccinet hade jag fått höra en mängd historier om hur folk mått dåligt dagarna efter sprutan och haft väldigt ont i armen osv. Igår eftermiddag/kväll började det göra ont i armen, det var inte särskilt bekvämt att röra den, men så länge man höll den still var det ingen fara. Jag gick och la mig och förberedde mig på att ha betydligt mer problem med armen när jag vaknade. Men icke, smärtan i armen hade snarast avtagit. Under dagen har det förvisso varit lite spänt i armen, men ett ordentligt pass på gymmet brukar ge betydligt större värkar (då i form av träningsvärk) än vad jag haft. Så jag tycks ha klarat mig ganska lindrigt undan. Så jag är nöjd!

Annars har det inte hänt speciellt mycket här idag. Jag har unnat mig att bara ta det lugnt, vilket man behöver ibland. Ska snart tvätta och diska lite, sen är det lite packning som gäller eftersom jag ska iväg på kurs i veckan. Och så är det ju dags att tända första ljuset i adventsljusstaken förstås, det har inte blivit gjort än.

Inga kommentarer: