måndag, november 23, 2009

Måndag = bläää

I morse var jag inte jordens piggaste direkt. Sov inte alls speciellt bra i natt och då är det inte roligt när klockan ringer 05.20. Men det är bara att bita ihop och kliva upp. Och häva i sig frukost. Och klä på sig något som man kan visa sig i på arbetet. Och traska till bussen och åka till tåget. På tåget var det knökat med folk, så man kunde inte bre ut sig och sova ordentligt. Kan inte påstå att jag var på mitt mest strålande humör när jag anlände till jobbet. Men framåt förmiddagen kom solen fram bakom molnen. Lurade med mig Åsa ut på lunchen, så istället för inomhus och tråkig matlåda blev det god sushi och lite sol. Mycket bättre för humöret kan jag meddela. Fick dessutom cola, så jag överlevde eftermiddagen. Kom hem till mitt mysiga hem där allt var städat och fint, vilket höjde humöret ett par snäpp. Sen gav jag mig på att färga utväxten. Det blev bättre men inte helt bra. Men det går att leva med.

Nu sitter jag och myser i min soffa och tittar på min adventsfina lägenhet.

Inga kommentarer: