måndag, november 16, 2009

Vardagssörjan

Kan inte påstå att det varit den mest produktiva måndagen i världshistorien, men inte heller den minst produktiva. Den kan väl anses ligga någonstans i mitten. Men det är skönt att den är över i alla fall. Jag har i alla fall lagat matlådor för veckan, någon som inte orkades med igår. Så nu är man på det torra vad gäller lunch. Har lite annat småpill att fixa innan läggdags, men inget som lär ta mer än en kvart typ. En dålig sak är dock att jag är hungrig. Kan bero på att jag inte ätit någon stadigare middag än macka, men ändå. En bra sak är att middagarna fram till lördag är uppsäkrade och ingen av dem kommer att behöva lagas av mig. Känns schyst. En annan dålig sak är att mina matlådor påminner lite lätt om spya. Men jag tror att maten kan vara god ändå. Men tonfisk och rödbetor antog en inte helt smickrande färg och konsistens när man blandade det.

Nej, men kanske skulle festa loss på en macka till såhär på kvällskvisten. Man vill ju inte gå och lägga sig hungrig liksom, för då sover man inte bra. Och sömn är livsviktigt numera.

Inga kommentarer: