tisdag, november 24, 2009

En liten månad...

Idag är det bara en månad kvar till julafton. Vilket känns helt galet. Men jag fick lite julkänsla idag när jag la in min julledighet i systemet på jobbet. Den blev lite längre än jag först tänkt, men det är bra för min ekonomi. Imorgon kommer ju lönen också, så nu ser ju ekonomin lite ljusare ut. Har dessutom gjort upp en plan för den kommande månaden, både ekonomiskt och aktivitetsmässigt, så jag är rätt nöjd med tillvaron. Förutom den här lilla detaljen om att jag måste gå upp 05.20 ganska exakt 13 morgnar till innan jag får julledigt. Fast 13 lät inte så farligt nu när jag skrev det faktiskt.

Nu är nyår inbokat också. Tågbiljetterna är inköpta. Jag tror att det blir hur bra som helst det här. Men en skrämmande insikt är ju att jag under den senaste månaden betalat drygt 5000 kr till SJ. Det låter rätt mycket. Men det är tre utflykter med x2000, ganska långa resor, och så ett pendlarkort. Så egentligen är det inte så farligt. Eller nått.

Inga kommentarer: