lördag, januari 17, 2009

Helgens projekt

Efter en räd på stan med Annis idag har jag insett att jag MÅSTE städa/rensa/organisera mina garderober. Annis kunde snabbt konstatera vad hon behöver. Jag har ingen aning. Antagligen behöver jag inte nått alls. Men jag har typ ingen koll på vad som gömmer sig där längst in i mina garderober. Så helgens projekt blir att rensa. Har hittills kommit igenom skogarderoben. Eftersom den städades ganska nyligen var det ganska snabbt gjort. Men de övriga garderoberna känns lite tyngre att ta itu med.

Köpte ett par riktigt snygga svarta byxor på stan idag för 200 kr. Sånt är bra, jag gillar fynd. Men som ni kanske har förstått så har det ju gått sådär med det här med min shoppingfria månad. Jag har dock tänkt efter lite extra när jag handlar och hängt tillbaka många saker som annars skulle vara typiska impulsköp. Så det är ju ett steg i rätt riktning. Men efter kvällens/morgondagens garderobsrensning är det shoppingstopp som gäller i en månad framåt. Om det inte framkommer någon uppenbar brist på något, men det har jag väldigt svårt att tro. Skulle vara strumpor i så fall. Men det känns inte riktigt som shopping. Får dock erkänna att jag beställde en kjol från Gina Tricot i torsdags. Deras webshop är mycket bra för oss som bor i en mindre stad där det bara finns en Gina-butik med ett inte helt komplett utbud.

Annars händer inte så mycket. Jag är förkyld igen. Känns ju sådär. För övrigt så har vi börjat planera nästa utgång med kollegorna. Det tog typ 4 dagar innan vi kände att det var dags för en ny plan. En sån där rolig kväll i månaden är bra. Tycker om mina kollegor, men det kommer kännas lite konstigt nu när flera av dom slutar under våren.

Uppdatering 21:52: Efter att ha ägnat nästan två timmar åt att städa/rensa/organisera mina garderober kan jag konstatera att jag verkligen INTE behöver ett enda plagg till. Skulle överleva ett totalt köpstopp under en mycket lång period utan några som helst problem.

Inga kommentarer: