söndag, januari 25, 2009

Nygammal färg på håret...

Jag har länge gått och irriterat mig på de mörkröd/bruna partierna i mitt hår. De är rester från en gammal färgning och har inte mattats av trots att det var typ ett år sen de färgades in. Så nu tog jag till slut tag i problemet. Jag började med att bleka håret. Vilket väl inte gick helt bra, det blev lite fläckigt får man säga. Men steg två i min plan var att färga håret, vilket jämnade ut det hela lite grann. Men mitt underhår tycks vara immunt mot hårfärg. Det är fortfarande ungefär samma färg som innan, trots två omgångar med väteperoxid. Men det funkar. Överhåret är i alla fall ljust nu. Men precis som alltid när jag bleker mitt hår (har ju gjort det här några gånger nu) så skiftar mitt hår nu i gula toner. Och det gillar jag inte riktigt. Men jag ska försöka åtgärda detta med silverschampo. Så vi får se hur det blir. Ska försöka att inte färga det något mer på ett tag nu, för håret är ju inte i så bra skick efter dagens lilla ingrepp. Så nu blir det silverschampo och hårinpackningar som gäller ett framöver, så får vi se vart det slutar.

Inga kommentarer: