lördag, januari 03, 2009

Snö...

Igår var jag hemma hela dagen och gjorde typ inget. Det var välbehövligt. Igår innan jag gick och la mig så hade jag någon form av plan om att jag skulle bege mig ut på stan idag. Men när jag vaknade så vräkte snön ner. Så det finns en risk att jag kommer vara hemma idag och inte göra något alls. Det är ju i och för sig en bra sysselsättning med tanke på mitt hälsoläge. Känner mig friskare nu än för några dagar sedan. Jag tror bestämt att den där antibiotikan börjar ha lite effekt på min kropp. Om jag fortsätter ta det lugnt resten av min ledighet kanske jag kan få bli frisk för en gångs skull. Det vore ju inte helt fel.

Men det här med mat är en issue. Jag har ingen mat hemma. Jag är inte sugen på nån mat alls. Men kroppen ger uttryck av att vara hungrig lite då och då. Och när man försöker bli frisk så känns det som att man borde äta något vettigt för att stärka kroppen. Måste nog bege mig ut i stormen till ICA om en stund.

Sen funderar jag på det här med städning. Det ser för tääskigt ut i min lägenhet. När jag inte mår bra blir jag extra slarvig. Det ligger verkligen saker överallt. Innan jag återgår till arbetslivet på onsdag så ska den här lägenheten vara skinande igen. Det är ett löfte kära vänner.

Inga kommentarer: