måndag, oktober 15, 2007

En tågresa med störningsmoment

Vaknade innan klockan ringde. Allt var frid och fröjd. Åt en rejäl frukost. Prommenerade ner till centralen i Västerås (staden där jag för övrigt haft en förträfflig helg). Mitt tåg gick på utsatt tid kl 10.09. Satte mig på min plats med förhoppningar om en lugn resa utan störningsmoment. Efter ca 3 minuter dog den förhoppningen. Tåget körde på en person. En klart berättigad fråga är förstås varför personen befann sig på spåret mitt ute i terrängen? Alla får dra sina egna slutsatser, jag har mina misstankar. Bara att hoppas på att den här personen klarade sig, men oddsen när man blir påkörd av ett tåg är väl inte dom bästa.
Resultatet för min del blev i alla fall att tåget fick stå stilla i två timmar. Så jag blev två timmar försenad hem till Göteborg. Vilket resulterade i att jag inte riktigt hunnit med allt jag borde idag. Men det är som det är. Har i alla fall fått alla papper om min nya lägenhet nu. Känns mycket bra. Galet med en så stor lya dock, kommer bli rätt skön kontrast mot den skokartong jag bor i nu.
Annars är jag mest trött. Har precis ätit kvällsmat, köttgryta med risotto. Mammas treat! Alltid bra när man får med sig mat. Snart kommer jag sova sött...

Inga kommentarer: