söndag, oktober 28, 2007

Mera påtagligt...

Vissa saker blir mer påtagliga när man inte är där längre. Så är det bara.
Idag är det rikigt slött här hemma. Så som det lätt blir på söndagar. Igår kväll var det partaj i huvudstaden, avskedfest för moster som åker långt bort i övermorgon. Det var trevligt. God mat. Jag är nöjd. Lite segt att åka tåg bara, men det gick ju hyfsat smidigt det också, även om jag blev aningens irriterad på de överaktiva barnet mittemot på vägen dit.
Det är konstigt att helt plötsligt vara sysslolös efter den senaste tidens rätt hektiska tillvaro. Finns inte överdrivet mycket att göra här. Prommenera, leka internet och kolla på tv typ. Umgås med föräldrarna. Skulle just nu mycket hellre inreda min nya lägenhet. Men tyvärr är inte läegnheten min riktigt än. Men snart så, bara 3-4 dagar kvar, sen har jag ny hemadress på rikigt. Ny stad... spännande!

Inga kommentarer: