torsdag, oktober 25, 2007

Hejdå Göteborg, tack för den här tiden!

Om jag inte var så enormt trött så kanske jag skulle kunna beskriva hur det känns. Men just nu kan jag inte det. Ge mig några dagar att smälta det här, okej? Dagen har varit full av blandade känslor. En enorm lättnad över att lägenheten äntligen var färdigpackad och näst intill färdigstädad. En sting av saknad, en känsla som nog kommer växa med tiden. En tomhet. En framtidstro och förhoppning. Många känslor på en gång. Sånt tar på krafterna.
Nu är jag förflyttad i alla fall. 4,5 timmar i en fullpackad bil genom en tät dimma. Sen lite pizza och rödvin. Bra det. Nästa besök i Göteborg kommer endast innebära förflyttning av saker, inget mer. Det känns konstigt att den där lägenheten inte är mitt hem längre. Det känns än mer konstigt att inte ha en aning om hur mitt nya hem kommer att se ut.
Men nu orkar jag inte mer. Tack och god natt!

Inga kommentarer: