måndag, mars 16, 2009

Debut på E4:an

Har varit en ganska smärtfri måndag faktiskt. Riktigt vårigt imorse med sol och barmark. Har flyttat mina påskliljor till jobbet, så nu kan jag uppskatta dem där istället. Fick relativt mycket gjort, men det körde ihop sig lite på slutet. Eller rättare sagt så fick jag inte klart allt jag ville få klart eftersom jag skulle iväg och det var lite irriterande och jag var på ganska dåligt humör när jag gick från jobbet. Men det var det ju bara att släppa när jag kom till körskolan, för min körlärare informerade direkt om att vi skulle ut på motorvägen. Usch, riktigt nervös blev jag, men det var ju inte så mycket att göra annat än att köra som jag blev tillsagd. Jag frågade faktiskt vad som skulle hända om jag körde nån annan stans än dit jag blev tillsagd, men då skrattade min körlärare bara. Det är ju trots allt jag som håller i ratten, så man skulle ju tro att jag fick bestämma, men icke.

Motorvägen var i alla fall ganska läskig. Det går ju väldigt fort där. Är mest van att köra typ 50 och då är det ett stort steg till 110. Men det gick ju vägen det också. Även om det var läskigt. En bra sak med att jag visste att vi skulle till motorvägen var ju att jag inte stressade upp mig över det andra som jag brukar tycka är jobbigt. Tror att det finns en strategi från körlärarens sida där. Han har nog mer baktankar med det som händer än vad jag är medveten om. Men det är kanske lika bra det. Det känns ju skönt att det går framåt med körningen i alla fall. Såhär med facit i hand så förstår jag ju inte varför jag inte tog tag i körningen direkt jag flyttade hit, men det är ju som bekant lätt att vara efterklok.

Men nu ska jag inte göra nått alls mer idag. Bara slöa i min soffa och sen sova tidigt och hoppas att jag är pigg imorgon när väckarklockan ringer. Var faktiskt det idag, för ovanlighetens skull. Har goda förhoppningar om att det här kan bli en bra vecka.

Inga kommentarer: