söndag, mars 15, 2009

Det motsägelsefulla i att städa

Hade inte tänkt städa så noga idag. Tyckte att det kändes lite onödigt eftersom det ska bytas fönster här snart och då lär det stökas ned en del. Men nu hade jag lite bråttom när jag sträckte mig efter min kalender, vilket resulterade i att ett glas dunkade i golvet och gick sönder. Och skulle man ända ta fram dammsugaren för att städa upp glaset så kunde man ju ta och dammsuga hela lyan. Så nu är det städat här hemma. Men det är ju så sjukt tråkigt att städa. Men samtidigt är det ganska trevligt när det är städat. Därav motsägelsen. Jag skulle dock tycka att det vore trevligt om någon annan kom hem till mig och städade. Det här med att plocka undan och hålla ordning så har jag egentligen inga problem med. Men att faktiskt städa, dammsuga, damma, torka golv, skura kök och badrum... Det skulle gärna någon annan få göra. Någon som är intresserad?

Inga kommentarer: