söndag, mars 08, 2009

Thank you Gothenburg!

Har haft en mycket trevlig helg med mina söta vänner i Göteborg. Är mycket nöjd faktiskt, har hunnit med massor och haft väldigt roligt. Men dagens baksmälla var inte nådig alltså. Jag och Anna hade storartade planer på brunsch innan mitt tåg skulle gå. Men när vi vaknade imorse mådde båda så illa att det där med att äta något kändes helt uteslutet.

I fredags blev det i alla fall sushilunch, lite shopping och sen middag hos Carina. Vinet flödade i större utsträckning än planerat, så lördagens shoppingtur blev lite avslagen. Men det var gött med burgare på Ferrellis tillsammans med ett gäng söta juristtöser. Sen var det bara till att bege sig hem och piffa och sedan på't igen. Förfest hos söta Emilie med en massa folk som jag inte träffat på superlänge. Kvällen bjöd på en mycket trevlig fest. Även där flödade vinet, vilket man fick sota för idag när man skulle åka tåg.

Tågresan var tung, men ändå underhållande. På grund av tekniska problem kunde inte tåget stanna i Södertälje (där jag skulle byta) eftersom det är för brant där. Galet. Men för min del innebar det egentligen bara att jag slapp sitta på stationen i Södertälje i en halvtimma, fick vänta 10 min i Flemningsberg istället. Kan meddela att lyckan var stor när jag äntligen landade i min soffa till slut.

Mycket nöjd efter en mycket trevlig helg som sagt. Men knappast speciellt utvilad. Men sova får man väl göra när man blir gammal.

Inga kommentarer: