måndag, april 20, 2009

Frisören istället för gymmet

Idag var ju dagen när hantverkarna skulle ockupera min lägenhet kl. 7.00-18.30. Ja, ni läser rätt, i nästan 12 timmar förväntades jag hålla mig borta. Och det gjorde jag också. Hade först tänkt gå och träna efter jobbet. Men sen kom jag fram till att det kändes sjukt olockande att gå och träna och sen komma hem sent och direkt få sätta igång och städa. För som bekant lämnar hantverkare sällan ett rent hem efter sig. Annis var också skeptisk till träning idag. Så vi gjorde frisörbesöket till en gruppaktivitet istället. Vi traskade bort till den billiga frisören (180 kr för klippning) med drop in och sen satte vi oss och väntade. Efter sisådär 1,5 timme var vi båda klippta och nöjda. Jag var egentligen inte i desperat behov av klippning, men jag tänkte att man nån gång ska klippa sig lite innan läget blir akut. Vilket också var en bra tanke eftersom hon inte behövda ta så mycket den här gången eftersom det inte var så slitet. Så nu är frillan i form också. Inte illa.

Här hemma är ytterdelarna av mina fönster bytta. Vilket innebär att utsidan av alla fönster är ny och därmed putsad. Inte illa! Men det behövs lite städning här hemma. Men det får lösa sig lite pö om pö.

Inga kommentarer: