onsdag, april 29, 2009

Rätt prioriteringar

Såhär ser det ut i min balkonglåda just nu. Köpte lite blommor på torget för att våra till balkongen lite.

Som man kanske kunde ana av det förra inlägget känner jag mig stressad just nu. Och i sådana lägen måste man lära sig att prioritera rätt. Exempelvis så är min lägenhet hur stökig som helst. Men måste jag verkligen städa den ikväll? Just ikväll när jag har massor med annat att göra? Nej, det behöver jag inte. Det kan vara lite stökigt här. Ingen utöver mig som ser det ändå ju. Och just idag behöver jag inte tänka så mycket på vad jag äter, för den här veckan kommer ändå förstöras kalorimässigt av den stundande helgen. Så därför åt jag smågodis som förrätt. Det kändes vuxet och bra. Från och med nu ska jag verkligen försöka att prioritera rätt saker i mitt liv. Livet skulle kunna bli så mycket lättare om man bara prioriterade och fokuserade rätt.

Inga kommentarer: