måndag, april 13, 2009

Vårstädning...

Eftersom jag ska få nya fönster i veckan så har jag nu tagit bort alla gardiner och mattor. Så nu ekar det rätt bra hemma hos mig. Och det ser inte speciellt hemtrevligt ut heller. Men ljust blir det ju utan gardiner. Eftersom jag fått flytta på en del möbler också så ser det nästan ut som när jag flyttade in. I alla fall i vissa rum. Men hjälp vad mycket damm man rör upp när man flyttar saker. Men storstädningen i form av dammborttagning blir efter att de har varit här och bytt fönstren. Min erfarenhet av hantverkare är nämligen att dom brukar skita ner en del. Och vem orkar städa två gånger? Inte jag i alla fall, jag är rätt lat när det kommer till städning. Nu återstår bara frågan var jag ska göra av alla mina stolar så att dom inte är i vägen. Tunga frågor såhär på eftermiddagen.

Inga kommentarer: