söndag, april 12, 2009

Still sunny

Jodå, solen skiner fortfarande. Det är skönt det. Lite färg har man fått i ansikten och man behöver inte längre känna sig som ett vinterblekt lik när man tittar sig i spegeln. Det tycker jag är klart positivt. En mindre positiv grej är att jag tycks ha åkt på en släng av magkatarr igen. Det uppskattas inte. Effekten av detta är att jag har mer eller mindre ont i magen hela tiden och mår illa av att äta. Det är ju roligt såhär i påsktider när större delen av tiden går åt till att uppsöka olika matrelaterade tillställningar. Eller nej förresten, det var faktiskt inte så roligt. Men tyvärr inte så mycket att göra åt heller.
Imorgon är det vårrensning av lägenheten som står på programmet. Alla vinterjackor/vinterskor/halsdukar/mössor/vantar ska vädras/tvättas och sedan hängas undan eller rensas ut. Sen ska alla mina gardiner tas ned också, eftersom jag ska få nya fönster. Och det bästa med att få nya fönster nu är ju att de nya fönstrena kommer vara rena. Och då kan man ju se det som att fönstrena blir vårpustade helt utan insats från min sida. I like!
Nej hörrni, nu är det snart dags att äta igen faktiskt. Just nu längtar jag till valborg. Hoppas att det blir såhär fint väder då!

Inga kommentarer: