tisdag, april 21, 2009

O'boy som belöning

Idag har jag varit en duktig flicka och fått mycket gjort. Jag har arbetat flitigt, haft körlektion, pluggat teori och varit på gymmet. Detta flit går naturligtvis ut över mitt privatliv och när jag kom hem och hade duschat så var orken slut. Som tur var så hade jag stekt pannkakor igår, så middagen (pannkakor med drottningssylt) stod redo och väntade på mig när jag kom ut ur duschen. Härliga tider. Men sedan kollapsade jag i min älskade soffa. Eftersom jag varit en effektiv och duktig flicka belönar jag mig nu med ett stort glas varm O'boy. Ibland är man värd det. Och har man dessutom väldigt mycket mjölk hemma så blir det en win win.

Imorgon ska jag arbeta lite mindre och städa mitt hem lite mer. Och så ska jag gå den nya riskutbildningen som man numera måste gå för att få ta körkort. Så imorgon ska jag lära mig att alkohol och körning inte är något som ska kombineras. Men men, det blir säkert bra. Imorgon efter jobbet ska mina golv moppas och mina möbler ska återföras till sina platser. Det känns bra.

Inga kommentarer: