tisdag, juni 16, 2009

I'm so good!

Kom hem från min semester strax efter midnatt. (Mer om semestern senare.) Kunde i alla fall inte sova när jag kom hem. Somnade vid två kanske. Klockan ringde 6.00. Bara att gå upp och mentalt börja preppa för dagens stora utmaning, teoriprovet! Var lite nervös, men mest trött, när jag satt där i väntrummet på Vägverket. När sedan provet kom igång fick jag lite ångest för frågorna var mycket svåra. När jag svarat på alla frågorna och skulle klicka på rättning var jag helt övertygad om att jag inte skulle klara det. Tror att jag fortfarande var i chock när resultatet kom och det stod "Godkänd". Jag tog mitt papper och gick ut. När jag stod utanför och fixade lite med väska och cykeln kom en kille ut. Han ringde någon (som jag tror var hans flickvän) och skrek i luren att han klarat det. Tårarna rann och han var totalt överlycklig. Först då föll polletten ner för mig och jag insåg att jag faktiskt klarat det. Det var en enorm lättnad, en mindre sak att vara stressad över liksom. Sen gick jag hem och sov. Och nu sitter jag här och ler. Jag klarade det, trots att jag inte hann plugga i helgen eftersom jag var på semester och trots att jag bara sovit knappt fyra timmar. JAG KLARADE DET!

Inga kommentarer: