onsdag, juni 17, 2009

Vargatider

Som jag nämnde igår är jag pank. Har lagt upp en plan för hur slantarna ska räcka tills lönen kommer. Just nu ligger jag back 96 kr, men det ordnar nog upp sig imorgon. Jag har nämligen en dagspenning på 100 kr att spela med. Och om jag inte gör av med några pengar alls imorgon så är jag i fas igen. Sen tänkte jag snylta på föräldrarna över helgen. Och sedan får det bli billiga matlådor nästa vecka. Så det ska nog funka det här. Om jag bara sköter mig lite bättre än idag när jag la mina pengar på vitamindryck och choklad. Men det var ett behov som måste åtgärdas.

Imorgon har jag rätt mycket att göra på jobbet. Men det ska nog gå bra. Sen har jag körlektion. Som förhoppningsvis går bättre än dagens insats. Det fanns vissa brister idag. Men det är ju i och för sig bra, för då vet man vad som behöver slipas på. Får anstränga mig mer imorgon.

Ikväll ska jag roa mig med att stryka kläder tror jag. Tänkte ha mina nya byxor imorgon, men efter att dom legat nerpackade i en resväska så är dom ganska så skrynkliga. Så det är nog dags att plocka fram strykbrädan.

Inga kommentarer: