fredag, juni 26, 2009

Preminärturen avklarad

Nu har jag kört bil själv för första gången. Det var galet. Mycket konstigt att köra i en helt annan bil än den man är van med också. En bil med automat till och med. Fast det var rätt bekvämt, bara gasa och bromsa. Sen var det ju lite nervöst att köra på gator man aldrig kört på också. Men det är väl en vanesak det där. Mamma såg lite nervös ut imorse när jag körde henne till jobbet. För att inte tala om pappas min över det faktum att jag skulle ut och köra med hans fina bil. Men jag tycker att det gick bra. Körde inte lika fint som igår på uppkörningen, men det flöt på och jag skötte mig bra. Blir lite mer körning under dagen. Och lite cykling också tror jag, har nog kommit fram till att jag ska lägga upp min dag lite annorlunda än vad jag sa till mor och far. Men det blir de nog bara nöjda över. Snart är det dags för körkortsfotografering. Ingen press, man ska bara leva med det där kortet i 10 år...

Inga kommentarer: