onsdag, april 18, 2007

The Botten is Nådd

Jävla skitdag rent ut sagt. Nej, jag är inte så farligt schizofren som det verkar, är fortfarande enormt nöjd med det där tentaresultatet från imorse och det var väldigt skönt att få sudda ut omtentan från kalendern. Men efter det har det ju gått käpprätt utför känns det som. Som den inbitne läsaren nu förstår så har uppsatsen med mitt dåliga humör att göra. Jag får fan inte till det och det är sjukt frustrerande. Har typ 4,5 sidor kvar innan den första verisionen kan anses vara klar. Men det går inte. Fan, Fan, Fan! Skitdag som sagt. Hungrig är jag också, trots att jag både ätit lunch och mellanmål.
Sen blir jag förbannad på att jag inte har nått jobb också. ALLA i min omgivning får jobb. Och självklart är jag glad för deras skull, tro nu inget annat. Men varför är det ingen som vill ha mig? Jag är ganska duktig på det jag pysslar med, enormt organiserad och rätt effektiv. Tror att jag skulle kunna vara en tillgång för en arbetsgivare. Men inte då... Fan.
Skulle kunna döda för en påse godis nu. Men för att göra saker och ting lite mer irriterande så är jag pank också. Ja, jävlar... livet leker, eller hur var det? Ibland är det jobbigt att vara en känslomänniska, för det förstör. Känner mig själv så pass bra att jag vet att jag kommer störa mig på den där förbannade uppsatsen resten av dagen. Och sen kommer jag ligga i min säng och inte kunna sova eftersom jag oroar mig för framtiden. Så kommer jag vara helt enormt trött imorron när jag ska jag jobba på Gaius. Stackars Emma som ska få drabbas av det liksom. Förhoppningsvis blir humöret bättre snart...
Ge mig ett jobb nu för fan. Jag har sökt hur många som helst juh!
Nej, nu kanske jag ska dunka huvudet i väggen eller nått annat förlösande så jag får tillbaka mitt underbara skrivflyt som jag hade innan påsk.

Inga kommentarer: