fredag, april 20, 2007

Gaius

Igår var det alltså Gaius. Samling på skolan 7.30 - ni förstår väl hur tungt det var för lilla mig som vant mig med sovmorgon. Dessutom regnade det massor för första gången på typ en månad. Dålig tajming. Men när man väl var på plats så flöt dagen på riktigt bra. När mässan och städningen var avklarad landade man hemma i en sisådär 40 min. Hade behövt sova en timme, piffa i ca 20 min och äta nått gott. Men det skulle ju ha tagit säkert 1,5 timme och den tiden fanns inte. Så det var bara att göra sitt bästa och köra på.
Sen var det dags för fördrink på Heaven 23 tillsammans med Ulrika och Emma och lite fler finklädda töser. Det var gött att klämma en GT i solskenet (genom fönstret) med utsikt över typ halva Göteborg. Sen begav vi oss ner till Estrad där Gaius-banketten gick av stapeln. Fördrinken bestod av bubbel - sweet. Middagen var trevlig och bordssällskapet lika så. Riktigt gött med andra ord. Sen fick vi rocka loss till lite livemusik. Alldeles för lite dock, för dom var sååå mycket bättre än Dj:n. Men sen blev det en massa dans i alla fall.
På dansgolvet kände jag mig lite som en stelopererad pensionär som skulle behövt en rullator. Dagens stående och bärande började ta ut sin rätt. Men lite mera öl gjorde susen och det blev ännu mer dans. Framåt halv två bestämde jag mig för att det var dags att ta sitt förnuft till fånga och bege sig mot bädden. Det blåste helt sjukt mycket höll på att blåsa bort nånstans runt Bergakungen. Men till slut landade jag i alla fall i min säng, trött och lycklig.
Verkligen lyckad dag och kväll alltså! Sjukt bra. Idag är det lite uppsats som gäller. Lite käk med Anna och sen 25-årsfest hos Helly. Det blir dock lugnt för min del ikväll, för jag känner att man ska orka med morgondagen också.

Inga kommentarer: