lördag, november 17, 2007

Dagens fundering

Mamma hade med tygprover på de olika klädslarna jag funderar på till min blivande soffa. Det är galet svårt att bestämma vilken man vill ha. Jag tror inte riktigt folk förstår hur svårt det kan vara att välja mellan två gråa klädslar. Men dom kommer se helt olika ut på den stora soffan. Vad ska man välja... Den lite finare (i alla fall som jag känner just nu) ullklädseln som inte går att tvätta och som dessutom är lite dyrare, eller den andra bomullsklädseln som är billigare och går att tvätta. Snacka om att detta är dagens i-landsproblem. Tur att jag har en stund på mig att fundera.



Ikväll är jag faktiskt lite ledsen. Just nu skulle jag vilja springa runt i ett virrvarr av hårnålar, långa klänningar och strumpbyxor tillsammans med alla andra som ska på juristbalen ikväll. Det känns som en liten klump i magen. Jag hade velat vara där. Men tyvärr räckte inte pengarna till. Saknar alla er där nere. Hade som sagt velat vara med er ikväll. Men jag hoppas vi ses snart, nyår om inte annat?

Inga kommentarer: