söndag, november 18, 2007

Stockholm i mitt hjärta

Helgen kom alldeles för snabbt till ett slut. Idag har jag varit en sväng i kungliga huvudstaden. Jag fick se Jennies nya lya, trevligt. Sen fick jag träffa massor med människor som jag inte träffat på ett tag. Det var mycket trevligt. Men jag hann inte med nån sväng på stan tyvärr. Men det får bli nästa gång.



Om man upplever att det är mycket folk på centralstationen i Sthlm så vill jag påpeka att det finns ett ställe som är värre. Nämligen Swebus-terminalen uppe på Cityterminalen. Där var det minst sagt galet. Men som tur var så fick alla vi som skulle åka till Nyköping fick gå på första bussen. Så man fick sitta inne på bussen och i lugn och ro studera den något myrstacksliknande stämningen inne på terminalen.



Är rätt nöjd med att matlådorna står färdiga i kylen. Jag har stuvat makaroner som kommer serveras med köttbullarna som jag fått av mormor. Mycket gott. Men nu är jag trött. Tyvärr återstår en del pysslande innan jag får sova. Inte bra.

Inga kommentarer: