onsdag, november 14, 2007

Hej mitt vinterland...

Jo, vinter är det. Med besked. Här i Nypan ligger snön vit på taken. Man skulle kunna tro att det var slutet på december. Känns lite tidigt faktiskt. En av de bra sakerna med att flytta norrut var ju att man skulle få riktiga vintrar. Men jag kanske inte direkt var beredd på att vintern skulle komma i samma stund som jag flyttade hit. Jaja, snön försvinner väl förhoppningsvis.



Varje dag förbättras nån liten grej här hemma. Det känns bra, snart är det riktigt trevligt här. Har till och med lärt mig leva med den fula hallmattan. Och det är ganska stort. Men lite tomt är det ju förstås fortfarande. Men snart ordnar nog det också upp sig. Har en vision om gardinerna till sovrummet. Och nytt överkast ska det bli. Inte bestämt vilka gardiner det blir i matrummet än, får se vad som känns bäst när matbordet kommer på plats.



Ett stort irritationsmoment just nu är att det trådlösa nätverket inte vill fungera. Det står bara "erhåller nätadress" hela tiden, men inget mer händer. Hur jobbigt som helst. Någon som har nått tips på hur man löser detta?



Uppdatering 20:37: Skam den som ger sig. Efter ett antal svordomar är nu den här damen trådlös. I alla fall i förhållande till routern. Batteritiden på den här datorn kräver ju en kontakt om man vill surfa i mer än 30 min. Jag blir verkligen nöjd när jag fixar såna här grejer helt själv. Nu återstår bara den enorma sladdhärvan som utgör hörnet av mitt vardagsrum. Men det får bli ett senare problem.

Inga kommentarer: