fredag, november 09, 2007

Oj, fredag? Underbart!

Vart tog den här veckan vägen egentligen? Antagligen försvann den på jobbet. Det är en rätt stor omställning att börja jobba, i alla fall jämfört med min relativt lugna tillvaro som pågick fram tills för ungefär två veckor sedan. Vet inte riktigt om jag anpassat mig till denna nya tillvaro än. Men det kommer...
Mina rutiner har ändrats. Jag läser böcker på kvällarna istället för att titta på meningslösa tv-program. Det är underbart. Den sämsta rutinen som införts i mitt liv är väl att klockan ringer 06.30 varje dag. Men man vänjer sig med det också. Men jag ska ju inte förneka att det ska bli skönt med sovmorgon imorgonbitti. Och även om jag kommer att vakna tidigt så ska det bli skönt att få ligga kvar.
Det här stället börjar kännas som hemma nu. Gött det. Klart att det återstår en del pysslande innan man kommer vara helt i ordning, men nu är det ändå hyfsad ordning i alla rum. Soffan är det som saknas mest. Har bestämt mig för en IKEA-soffa nu tror jag. Har hittat en som jag tror skulle passa in bra här.
Imorgon ska jag ut och fara igen. Till Uppsala. Och träffa töserna. Det ska bli riktigt skoj. Vi kanske ses i dimman?

Inga kommentarer: