torsdag, november 22, 2007

Det är nått visst med skånska pojkar

Tanken har funnits i mitt huvud ett tag nu. Det är nått speciellt med skånska pojkar. I alla fall dom flesta. Något charmigt. Tror att det sitter i dialekten. Men jag vet inte. Kan inte riktigt komma på vad det är. Men nått är det.


Annars är allt bra med mig. Kursen var bra. Gött att bo på hotell. Gött med serverad mat. Intressant men intensivt. Trevliga människor. Så jag är nöjd. Och imorron är det fredag. Hur bra som helst ju. Den här veckan har gått fort, och skönt är väl det. Jag behöver sömn och det får man ingen direkt överdos av när man arbetar. Den här helgen ska av förklarliga skäl (slut på kontot) bli lugn. Ska vara hemma och dona i lägenheten.


Tänkte på en annan grej också. Torsdagskvällar är rätt meningslösa, för efter Lyxfällan är det liksom inte nått bra på tv. Men man kan ju inte gå och lägga sig hur tidigt som helst liksom. Inte bra planerat det där. Igår var jag sjukt nöjd när jag satt i soffan på mitt hotellrum och kollade på Greys och kunde flippa över till fotbollen i lagom stor mängd. Sen kunde jag krypa ner i min dubbelsäng och titta på Scrubs. Synd bara att jag somnade innan jag ens kommit til första reklampausen. Men sånt är livet.


Tror att helgens projekt blir att klä om mina stolar. Just nu är dom två fina stolarna klädda i ett vitt tyg som inte är helt rent. Och dom två mindre fina är klädda i två olika tyg. Planen är att det ska bli aningens mer enhetligt. Har inte bestämt vilket tyg det ska bli dock. Får ta en tur på stan på lördag. Tror inte att det behövs så mycket tyg, så jag kan nog ha råd med en bit tyg och en häftpistol. Gött så.

Inga kommentarer: