torsdag, juni 28, 2007

Jo då, men så att...

Solen skiner, himlen är blå. Jag är seg och orkar inte göra mycket. Konstigt att man kan bli så trött av att ha semester... Norrköping var nice, vissa förhoppningar där alltså. Bara att vänta och se.
Om en stund ska jag trampa bort till mormor för att bli bjuden på lunch. Sånt är bra. Igår åt jag lunch med Kristin, det var trevligt. Den stora fördelen med att vara här är att man kan helt obehindrat susa runt på sin cykel. Det finns cykelbanor överallt, och det enda som hindrar ens framfart är sega pensionärer som inte kan trafikreglerna. Men dom är det bara att plinga på, högt och bestämt, för då blir dom rädda och flyttar på sig.
Sen är det dags för ett besök hos frissan i eftermiddag också. Jag tycker det känns så härligt "Mimmi i Tre Kronor"-aktigt att säga frissan. Man förväntar sig liksom något av en 80-tals permanent då. Jag ska bara klippa topparna. Har inte klippt mig hos den här frisören på 12 år. Men det blir nog bra, det är ju mamma som rekommenderat och hon är rätt petig med sånt.
Den här veckan har gått rätt fort. Imorron är det redan fredag och då ska jag träffa Marielle var det tänkt. Sen är det lördag och då styr jag färden mot den kungliga huvudstaden. Skiftesfest med Föreningen Ekonomerna. Det kan bara innebära en sak - fylleslag. Tur att jag inte är inblandad i körandet hem till Göteborg på söndag.
Nej, en dusch kanske man skulle ta. Tror att frisören uppskattar mitt hår mer om det är rent än om det ser ut som det gör nu...

Inga kommentarer: