måndag, juni 11, 2007

Ny kurs

Idag började sommarkursen som jag ska ägna min sommar åt. Trots vissa brister i motivationen imorse när klockan ringde så har dagen förflutit bra. Det enda som svider är den där lilla detaljen om 1300 kr som bränts på kurslitteratur. Förvisso verkar böckerna dock rätt intressanta. Så det kan nog bli bra. Måste dock erkänna att jag kände ett visst fysiskt illamående varje gång dom nämnde ordet grupparbete. Men det ska nog gå det också...
Annar så är det fortfarande sjukt varmt. Och eftersom jag inte har tid att ligga på stranden och njuta av solen så stör den enorma värmen mig. Jag uppskattar inte att gå runt och svettas som en gris. Några grader mindre skulle vara perfekt för mig.
Just nu borde jag läsa typ 100 sidor i en av dom fina böckerna som jag inhandlat idag... Men det är mycket som talar emot detta läsande. För det första är boken på engelska. Det känns aningens för tungt just nu. Det lutar nog åt att det ikväll kommer läsas ca 30 sidor i den andra boken, den är på svenska.
Och för alla som har varit oroliga kan jag nu meddela att lilla rosa är hemma igen. Efter 2,5 vecka hos telefonreparatören så är den lilla rosa nu som ny. Eller i alla fall så är högtalaren utbytt och den fungerar som den ska igen... We like!

Inga kommentarer: