söndag, juni 03, 2007

Lite besviken

Innan jag skriver det här inlägget vill jag säga till Linnéa och övriga som ansvarade för kvällens bankett att jag tycker om er som personer, oavsett vad som nedan följer.
Men... Den frågan som ekar i mitt huvud just nu är varför har jag som fattig student lagt 800 kr på en halvmedioker kväll? 500 kr för banketten och 300 kr på alkohol.
Alltså, banketten var väl helt okej. Men eftersom vi betalade 500 kr (och eftersom jag ordnat en hel del sittningar så vet jag att det är rätt dyrt) hade man rätt höga förväntningar. Maten var sådär. Inte speciellt spännande. Sällskapet var förvisso trevligt. Men det hade man ju kunnat få vart som helst annars.
Det som gjorde kvällen spännande var matchen mellan Sverige och Danmark. Synd att man missade den, men en stor eloge till Carina som rapporterade hur det gick hela tiden. Och även lite applåd till Tobbes domarkälla som kom med analyser. Det var intessant.
Om man ska summera sittningen (vilken upptog större delen av kvällen) så var den förvisso trevlig som sagt, men inte värd några 500 kr.
Efter sittningen var det dans. Till Götes. Och visst, dom ansträngde sig väl och spelade lite roliga låtar. Men inte något sådär överdrivet över det vanliga. Sen var det dyrt i baren.
Och klockan ett var det slut. Då skulle man tydligen bege sig till Excet... Dom flesta som känner mig vet att jag inte direkt gillar Excet. Och med tanke på att alla snabbt försvann så var det ju rätt meningslöst.
Summa summarum: Hade jag velat hamna med alla drägg på Excet hade jag inte lagt 500 kr på bankett med halvtaskig mat och inte hade jag köpt någon ny klänning och klätt upp mig.
Visst, det var roligt att träffa alla, men det hade kunnat vara så mycket bättre. Ledsen om jag låter som en negativ bitter gnällkärring, men det är så jag känner. Och passar det inte så är det bara att börja undvika mig... Eller nått.
Men men, nu är det över och det kommer nog inte bli så mycket fler studentaktiviteter för min del. Vet inte om det är bra eller dåligt just nu. Men man kan väl säga som så att om det hade varit efterfest i Handelspuben så hade den här kvällen fått en helt annan dimension. Då hade jag definitivt inte vart hemma klockan två. Men när man fått examen ska man tydligen stå och trängas på nått halvkasst ställe på Avenyn. Synd att inte jag bestämmer, då hade kvällen blivit både gladare, billigare och roligare. Men nu är det ju inte så... Kodord "Kalle" var i år utbytt mot kodord "Setterwalls"...

Inga kommentarer: