tisdag, juni 12, 2007

Why?

Jag funderar på en hel just nu. Kan bero på att jag är rätt trött, för trött för att orka göra nått annat än att sitta här vid mitt öppna fönster och fundera i vinden. Det som snurrar i mitt huvud just nu är främst följand:
1. Har jag en schizofren sida? Jag är, som alla i min närhet vet, extremt organiserad. Men om man tittar hur det ser ut hemma som mig så stämmer det inte direkt överens med den bilden. För här ser det inte alls speciellt trevligt ut. Och det värsta är att jag stör mig på att det är stökigt, men orkar inte göra något åt det, för det kommer ju ändå snart vara stökigt igen...
2. Varför bloggar inte alla mina vänner? Jag är nyfiken på massor av grejer om mina vänner just nu. Tillexempel så undrar jag om Carina överlevt jobbet? Om Anna fått veta vad hon faktiskt ska jobba med? När Joel och Linnéa lämnar landet? Om man kommer hinna träffa Joel och Linnéa innan dom lämnar landet? Om det är några trevliga sociala aktiviteter inplanerade som jag förväntas vara med på? Vem av mina vänner jag glömt att ringa? Hur det går med Johannas knä efter operationen? Om Maria är ute och reser nu, eller om hon är hemma? När Jennie, Marielle, Ulrika och Julia ska ha semster? Hur alla andra har planerat sin sommar? Så börja blogga för bövelen. Eller börja skriva nyhetsbrev och maila till mig... Det vore toppen. (Och nej, det vore inte enklare att ringa alla för att få svar eftersom alla är upptagna på olika tider.)
3. Vad Humanekologi egentligen är? Man skulle ju kunna tro att man borde ha koll på det nu efter 12 timmars föreläsningar i ämnet. Men jag känner mig inte helt övertygad alltså.
4. Vad ska jag äta till middag? Egentligen vill jag inte laga nått alls, för det är jag alldeles för trött för. Men jag måste ju fixa matlåda till imorron...
5. När alla böcker jag beställt tänker komma...? Vill ha nu...
Over and out...

Inga kommentarer: