söndag, juni 10, 2007

Slut på kylbalsam - skandal!

Efter en natt med underbar sömn, blandad med mindre underbara avbrott på grund av sjukt många kliande myggbett och enorm solsveda begav jag mig till Apoteket för att köpa i princip allt som fanns att tillgå. Till min stora fasa insåg jag snabbt att det var SLUT PÅ KYLBALSAM. Det är inte okej. Punkt slut. Jag som är en van brännare vet att den där "Efter sol"-grejen är bra i ungefär 20 min. Sen är det brännande hett igen. Men men, det var inte mycket annat att göra än att gilla läget. Tur att den där "Efter sol"-grejen kom på köpet när man köpte solkräm, för jag hade inte velat betala för den.
Utbudet i mitt badrumsskåp är nu rätt bra faktiskt. Det enda som saknas är något som faktiskt hjälper mot kliande myggbett i mer än 10 min. Men något sådant kunde inte ens Apoteket erbjuda... Så om någon har några heta tips tas dessa emot med glädje. Hur lång livslängd har myggbett egentligen? Borde dom inte sluta klia snart? Och allt detta för att man besökt landet liksom. Nej, staden är min hemmaplan och kommer så vara tills myggen utrotas för gott!

Inga kommentarer: