torsdag, juli 19, 2007

Dagen efter

Jag är lite sliten idag. Det var ju inte meningen att det skulle bli så mycket som det blev igår. Men va fan, det var det värt. Vi hade roligt. Men såhär dagen efter har man ju en del frågor: 1) Hur blev Rebecca så full så snabbt? Måste ha med storleken att göra. 2) Hur fick jag såret på min fot? Det är ilsket rött och gör ont om man nuddar det. Borde man inte märka sånt? Men det är väl som Johanna säger, vinet på slutet borde nog varit vatten. Det där med öhlkannor är farligt.
Jag gillar dagar som denna, för idag kan jag utan dåligt samvete ägna mig åt att inte göra nått alls. Lovely. Ute är det dessutom molnigt, så man behöver inte känna någon press att man ska ta vara på det fina vädret.
Inatt insåg jag att jag kan vara något av en dramaqueen på fyllan. Fast mest för mig själv, typ när jag går hem eller precis har kommit hem. Ni skulle bara veta hur konversationen går här hemma i mörkret (och ja, jag pratar högt med mig själv, speciellt på fyllan).
En sak som slog mig imorse är att mitt dagen-efter-sug efter cola helt försvunnit. Det har ersatts med ett sug efter mineralvatten, helst smaksatt. Mmmmm...
Men nu sitter jag bara här och ler. Livet är rätt gött ändå. Lite lunch kanske?

Inga kommentarer: