fredag, juli 13, 2007

En sak jag funderat på...

På senaste tiden har jag hört fler och fler prata om nypotatis. I min värld heter det färskpotatis. Jag vet att det här inte är någon viktig fråga egentligen, men det är nått jag gått och funderat på ganska mycket nu. Är detta en dialektal skillnad? Vilken del av Sverige är det i så fall som säger nypotatis? Jag har inte hört detta innan, så jag står helt förvirrad.
Kvällens bästa var nog den där påsen med godis som jag precis avslutat. Den där nya sortens TuttiFrutti, den med choklad. Det bästa godiset som finns för tillfället tror jag. Det borde alla pröva!
Lite dåligt med saker på tv tycker jag...

1 kommentar:

Maria. sa...

Jo, dancin dingo var ju i en klass för sig. det visste ju dock inte jag eftersom jag har noll koll i gbgs gå ut djungel. enligt dem jag var med var dd ett roligt ställe att dansa på (jag vete katten) men det var kul att se mattias så full iaf.
jag har inte fått passfodralet än men kan ju hojta till om hur det var sen. kanske införskaffa? ;-)