måndag, juli 23, 2007

Gomorgon världen

I'm back. Har med knappa marginaler överlevt en helg med släkten i Skåne. Nej då, allvarligt tala så var det mycket trevligt. Men igår trodde jag faktiskt inte jag skulle överleva hela vägen hem... Det var illa ett tag. I alla fall, helgen har förflutit som följer:
Fredag: Klockan 15 tog jag plats på Swebus som transporterade ner mig till Helsingborg. Väl framme i ett underbart soligt Skåne blev jag hämtad av pappa, för lite häng på deras hotell. Sen bar det av till min farbror där det stod grillning på programmet. Maten var utsökt, och jag åt verkligen hur mycket som helst. Efter en stund kom min äldsta kusin förbi också, mycket trevligt för vi ses tyvärr inte så ofta. Framåt midnatt var det dags för sömn, så jag och min fasters familj packade in oss i min andra kusins lägenhet.
Lördag: En sväng på stan hans med under förmiddagen. Jag mötte upp mina föräldrar och vi prommenerade runt lite i city. Sen var det tid för piffning, fem personer sprang runt som yra höns för att bli snygga inför det stundande bröllopet. Halv två kom min tredje kusin och hämtade upp oss för prommenad till kyrkan. När vi sedan klockan 14 stod utanför kyrkan så sken solen. Bröllopscermonin var verkligen vacker. Även om jag inte på nått sätt är troende så var det lite fint med kyrka och hela den biten.
Efter bröllopet i kyrkan var det bara att transportera hela släkten till en festlokal där det blev middag och sprit i stora mängder. Återigen kanongod mat. Till och med god snaps faktiskt, dom kan det där med sprit polackerna. (Min farbrors nya fru är polska.) Det blev ett ordentligt hålligång. Alkoholen flödade och alla hade mycket trevligt. Tycker dock synd om min äldsta kusin som var chaufför hela kvällen.
Söndag: Bryskt uppvaknande runt åtta och sedan typ var tioende minut fram till halv tio när faster med familj lämnade lägenheten och jag fick rå om mig själv lite. Kan inte påstå att detta var någon av mina bästa morrnar. Jag mådde sådär kan man väl säga. Många gånger under förmiddagen infann sig viljan att dö och ångesten inför den stundande bussresan hem. Vid tolvtiden dök min kusin, vars lägenhet jag befann mig i, upp. Han tvingade i mig lite macka och livet blev aningens enklare. Klockan 14 lämnade jag Helsingborg för en rätt okej bussresa hem. Väl hemma i Götet blev det en sväng förbi BK där det införskaffades hamburgare. Sen landade jag på min säng och stannade där resten av kvällen.
Måndag: Idag alltså... Det regnar en hel massa, vilket egentligen inte gör mig så mycket. Ska träffa Carina om en stund - länge sen vi sågs ju. Sen hoppas jag att min Harry Potter-bok landar i brevlådan idag som utlovat. Kan meddela att det är sjukt skönt att vara hemma. Även om det bara blir en snabbis så att säga.

Inga kommentarer: