söndag, juli 08, 2007

Hård helg

En händelserik och hård helg lider mot sitt slut. Och jag lider av sviterna efter helgen. Men i alla fall så har det varit mycket trevligt. I fredags tog jag, Carina och Anna L tåget till Uddevalla för att hälsa på fröken Jonsson som numera bor där. Väl där blev det god lunch, shopping, förfest med mycket tjejprat, mer god mat, ännu mera sprit och sedan en inblick i Uddevallas nattliv. Vi kan väl säga att pianokillen var vad som gjorde kvällen. Runt halvtresnåret drog vi med oss Jonsson hem och gjorde sedan vårt bästa för att sova. Det här med luftmadrass är obegripligt obekvämt.
Lördagsförmiddagen innebar hemresa och vi var fyra ganska slitna flickor som satte oss på tåget tillbaka till Göteborg. Väl hemma blev det några välförtjänta timmars sömn och sedan förberedelser inför kvällens överraskningsfödelsedagsmiddag för Anna F. Det blev rikigt lyckat, och efter lite vin var sviterna från fredagskvällen snart borta.
Idag är jag inte i speciellt bra form. Har drabbats av en rejäl förkylning. Mitt huvud är tungt och det känns fyllt med vadd. Halsen värker och näsan rinner. Och jag hostar mig galen. Inte alls speciellt bra. För att göra saken värre så är jag totalt pank och det är 2,5 vecka tills jag får pengar igen. Känns sådär...
Nej, lite mat kanske man blir piggare av?

Inga kommentarer: