torsdag, juli 26, 2007

Mera lugn och ro

I förra inlägget skrev jag ju om hur skönt det är med lite mer yta. Detta bevisades ytterligare nyss när jag var tvungen att använda interntelefonen för att meddela min far att han hade telefon. Yes, vi har interntelefon, inte för att vi är lata utan för att det inte går att skrika så högt att det hörs hela vägen. Det känns lyxigt med så mycket yta faktiskt.
Under eftermiddagen har jag hunnit med att läsa lite (bästa semestersysslan måste jag säga). Dessutom har jag och min mamma plockat vinbär - hur ofta gör man sånt liksom?! Imorron ska det bli regn även här på östsidan av landet, så då ska vi ägna oss åt shopping istället (som bekant en av mina favvosysslor). Eftersom det är tokrea överallt blir shoppingen inte heller så dyr. Jag har investerat i en ny sommarjacka, en som faktiskt står emot regn (denna sommaren har fått mig att inse att man kan behöva en sådan). Billig och snygg - the way I like it.
Ja, det är gött att vara ledig... Fast farligt för vikten, man äter ju mest hela tiden.

Inga kommentarer: