fredag, juli 13, 2007

Vardagslyx

Den här dagen känns som en bra dag, trots den där envis hostan som vägrar försvinna. Har gått en prommenad och sedan ägnat mig åt att läsa en veckotidning och lösa korsord. Underbart avkopplande måste jag säga. Eftermiddagens aktivitet blir nog att läsa en bok. Det är det bästa med sommaren, man hinner läsa så mycket skönlitterarära böcker. Hittills i sommar har jag nog klämt åtminstone 7-8 böcker, och fler lär det bli.
Dagens mest underhållande nyhet är ju att huvudbrotten i Trustorhärvan har preskriberats. Huvudmannen inte längre efterlyst osv. Förutom den lilla detaljen att inte alla delar av härva preskriberats... Det gör de först i oktober. Så därför kan ju alla sluta spekulera i när han tänker komma hem, för det lär dröja till hösten. Har man lyckats hålla sig undan i 10 år är det inte direkt sannolikt att man faller på målsnöret. För polisen måste det vara grymt frustrerande att TV3 hittat honom, men inte polisen själv. Jag har hela tiden sagt att han kommer komma hem när brotten preskriberats, och jag tror fortfarande att jag kommer få rätt. Sen är jag fortfarande lika övertygad om att han är skyldig, varför skulle man annars hålla sig undan i 10 år, undan från sin familj? En oskyldig man skulle nog dessutom vilja rena sitt namn.
Ännu inte ett regnstänk på hela dagen... Hur najs som helst.

Inga kommentarer: