måndag, juli 16, 2007

Fröken duktig

Jag känner mig som fröken duktig idag alltså. Har rensat bland mina papper idag så det står härliga till. Men det där papperslösa samhället känns rätt långt borta alltså, har burit ner åtminstone 5 kg papper till soprummet. (Naturligtvis till pappersinsamlingslådan.) Man samlar på sig mycket... om inte annat så genom 5 år på högskolan. Men nu är det rensat och insatt i pärmar. Jag är rätt nöjd.
En annan av dagens lyckade uppdrag var att tillverka ett armband med alla mina fina halsbandshängen från barndomen. Det var pilligt måste jag säga, men det blev riktigt fint när det var klart. Måste väl erkänna att den där tången i min verkstygslåda kanske inte riktigt var gjord för smyckestillverkning. Men det funkade ju ändå. Tror att jag ska ha på mig armbandet på bröllopet som jag ska på till helgen. Det ska blir trevligt att träffa släkten, händer ju inte alltför ofta numera.

Inga kommentarer: