tisdag, mars 06, 2007

Bra avslutning på dagen

Jag mår bättre än vad jag gjorde imorse, och det är positivt. Halsen känns bättre, näsan rinner lite mindre. Jag håller tummarna för att det värsta är över.
Sen kom dagens bästa. Den där sjukt jobbiga uppgiften som jag har försummat de senaste dagarna är helt plötsligt FRIVILLIG! Jag är så glad, för det är verkligen en lättnad av min arbetsbörda att slippa den. Nu kan jag sova en hel natt till och förhoppningsvis må ännu bättre imorron, istället för att gå upp sjukt tidigt och pilla med den där uppgiften.
Har varit på ett väldigt intressant seminarium idag. Titeln var "Att söka jobb kräver förberedelse". Och hon som höll det var verkligen jätteduktig. Man fick verkligen en ny syn på saker man borde tänka på och så. Jag tror att det var en stor hjälp i mitt framtida jobbsökande.
På vägen hem gick jag in på Netto för att handla lite. Och där, mitt bland en massa skräp stog den, "Magic Bullet" (alla som sett tv-reklamen vet vad jag menar). Har tänkt investera i en sån, för min andra mixer är stor och asjobbig att diska. Och nu stog den där, och billig var den också. Har precis gjort en smoothie, gott med lite för tjock - mer som glass.
Jag är på gott humör, och det känns verkligen bra! Trots att det regnar.

Inga kommentarer: